Grastoernooi Rosmalen nu “Ricoh Open” – voor drie jaar

Afgelopen week maakte het Grastennistoernooi van Rosmalen, dat tussen Roland Garros en Wimbledon plaatsvindt, bekend dat de nieuwe hoofdsponsor voor de komende drie seizoenen Ricoh zal zijn. De komende drie jaar zal het toernooi dan ook door het leven gaan als Ricoh Open. Eerder werd het toernooi ook al Ordina Open, Unicef Open en Topshelf Open genoemd, aldus Sportmarketingbureau Triple Double. Reden?

In Rosmalen staat ‘Open’ symbool voor het verbinden van tennisliefhebbers, bedrijven en de sport. Dit geeft lading aan een concept waar het toernooi werk en vrije tijd op een vernieuwende en innovatieve manier met elkaar verbindt, passend bij de merkbelofte van Ricoh.

Klinkt nogal geforceerd als je het mij vraagt. De voorgangers van Ricoh, hadden die dan ook deze merkbeleving? Bovendien is “Open” gewoon een overbekende tennisterm bij bekende en minder bekende toernooien.

Toch blijkt uit onderstaand flashy filmpje, waarin de samenwerking wordt aangekondigd, dat Ricoh wel degelijk een mooi partnership met het toernooi in Rosmalen zou kunnen opzetten. De razendsnelle ontwikkelingen in de technologie vinden immers de weg naar de tenniswereld (denk aan het hawk-eye systeem), waardoor er mooie kruisbestuiving tussen Ricoh en de Rosmalen Open zou kunnen plaatsvinden.

Overigens is het merk Ricoh bij mij vooral bekend als hoofdsponsor van de Amsterdam Astronauts, de Ricoh Astronauts, de basketbalclub die vlak na de eeuwwisseling het Nederlandse basketbal domineerde. Daar heeft sponsorship dus in ieder geval zijn vruchten afgeworpen. Wellicht dat dat bij de Ricoh Open ook het geval zal zijn?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.